Вашият виртуален всекидневник за новини,анализи и коментари,като никой друг

Удар в сърцето на Европа: Списание на ЕП е пълно с проруско съдържание

в Свят
Loading...

Експертна група на ЕС, отговаряща за борба с дезинформацията, разкри, че списание за Европейския парламент копира половината от статиите си директно от финансирания от Кремъл новинарски канал RT, съобщава “Гардиън”.

EP Today, чиито читатели са висши евродепутати, европейският комисар за цифровата икономика и обществото Мария Габриел и европейските посланици в ЕС, е доминиран от статии от руския сайт.

До 24 октомври 2018 г. EP Today публикува само статии от Voice of America, международната радио и телевизионна служба на правителството на САЩ.

Работната група не обяснява промяната в съдържанието на сайта.

Работната група заключава в доклада си, че сайтът, който има 145 000 фенове във Фейсбук и публикува около 25 статии на ден, е “лобистка платформа, представена като сериозен информационен бюлетин, чиято целева аудитория са лицата, вземащи решения в ЕС”.

Онлайн списанието, чиито последователи в Twitter включват политическата група Европейски консерватори и реформисти, в която членуват евродепутатите от консерваторите, използва името на Европейския парламент по “подвеждащ начин и без никакво юридическо разрешение”.

Онлайн списанието твърди, че има персонал, работещ в Брюксел, но работната група установи, че има само адрес на пощенска кутия и никой от редакторите му не е бил в LinkedIn или Twitter. Казват, че четиримата администратори на страницата във Facebook са в Индия.

“От 24 октомври 2018 г. 47% от статиите представляват буквални копия на статии от RT.com. От 17 697 статии, публикувани в новинарската секция между 6 април 2017 г. и 23 август 2019 г., има само 25 приноса на “евродепутати или други лица, вземащи решения… само 0,14%”, съобщава екипът на ЕС East StratCom.

RT, по-рано известен като “Русия Днес”, бе глобен с 200 000 британски паунда през юли от медийния регулатор на Обединеното кралство “Офком” за нарушаване на правилата за безпристрастност седем пъти през шестте седмици след последствията от отравянията в Солсбъри с “Новичок” през 2018 година.

RT отговори на критиката, като твърди, че не нарушава правилата за безпристрастност, тъй като зрителите й очакват тя да предостави проруска гледна точка.

 News.bg

ПО ТЕМАТА

“Ел Паис”: Агентурата на Путин вече работи в Европарламента

Loading...

Последни от Свят

Отиди Горе