„Ройтерс“ получавала пари за антисъветска пропаганда през ХХ в.

в ПО СВЕТА

Агенция Ройтерс – една от най-големите информационни организации в света, е получавала тайно пари от британското правителство, за да бъде използвана за антисъветска пропаганда през 60-те и 70-те години на ХХ век. За това съобщи самата агенция, позовавайки се на разсекретени правителствени документи.

Парите – 245 хил. паунда само през 1969 г., които в днешно време се равняват на близо 3,5 млн. паунда покупателна способност, са използвани за разширяване на дейността на агенцията – тогава Ройтер, в Близкия изток и Латинска Америка.

Преводите от британската хазна към агенцията са ставали тайно – прикрити като увеличени такси за използване на продукта на Ройтерс от Би Би Си.

Говорителят на Ройтерс Дейвид Кръндуел коментира, че много новинарски медии са получавали субсидии под някаква форма след Втората световна война. И посочи, че в наше време Ройтерс не допуска независимостта й да бъде поставяна под въпрос.

Агенцията е създадена през 1851 г. в Лондон, припомня БНР. А в момента е собственост на базираната в Торонто, Канада, многонационална корпорация „Томпсън Ройтерс“.