А ти убиваш ли, лицемерецо?

в България
Loading...

Едни великденски празници няма да са истински, ако не бъдат белязани от някаква патология. Не, няма да говоря за превръщането на духовния празник в оргия на плътта и греха, за преяждането и спешните кабинети на „Пирогов”, за препиването и отравянията, катастрофите, инцидентите, задръстванията и безумието като цяло. Тези неща, с малки изключения, са личен избор. Всяка година по едно и също време на изходите от страната стават километрични опашки и тапи, губи се време, нерви, хората знаят това, но избират сами да си го причинят. Сякаш, ако тръгнат на другия ден, или не отпътуват за Гърция, животът им ще се обезсмисли. Току-виж останат насаме със себе си и осъзнаят колко са празни. Бягството на всяка цена към някакви удоволствия е като доза, подхранваща илюзията, че живеем много яко. Но всеки да си причинява каквото иска, стига да не вреди на други.

Думата ми е за безумия, които имат претенции към другите. „Усещаш ли лицемерието си?”, „Убийството на невинни няма оправдание”, „Спрете убиването на бебета!”. С такива призиви протестираха от веганския съюз пред Светия синод предпразнично. Оказва се, че за месоядството, „убиването на животни”, виновни са не производителите, кланиците, индустрията, месопреработвателите, консуматорите, кожената промишленост, ловният бизнес, и т.н., а църквата! Правела жертвоприношения с животни. Трябва да се спрат тези убийства, това е толкова възмутително. Цялата държава втасала, всичко ни е наред, институциите работят перфектно, доходите и стандартът ни на живот високи, сал една църква е виновна. И като спре с „жертвоприношенията”, колко животни ще спаси – 50 броя, 100?

Много е лесно да се протестира пред църквата, тя е безопасна. Много повече смелост се иска да отидат например пред парламента, да протестират срещу законното право на лов и риболов като хоби – „спрете убийствата на животни за удоволствие!”. Или пред някой олигарх месопреработвател да протестират, да им прати яките момчета, че да разберат в лично качество какво значи жертвено агне. Те и без това са такива за онези, които им дърпат конците. А защо не протестират пред мюфтийството или пред централната джамия? Мюсюлманите също правят жертвоприношения, но на техния Курбан жертвените животни са много повече от агнета и петли – овце, кози, камили, крави, телета.

„Протестираме срещу църквата като институция заради мълчаливото ѝ безразличие към всички жертвоприношения на животни за Гергьовден, Великден, Никулден и ред други нейни празници. Протестираме срещу масовото избиване на бебета агънца, тонове риба, предколедните прасета и ред други животни!”, плачат веганите. Тук вече и аз ридая. Особено за рибите и предколедните прасета и вината на църквата за това (???). Вината на църквата тук е, че има празници, на които хората сами правят тези „жертвоприношения”. А може би протестират срещу християнството?

Мисля, че 90% от населението трябва да се засрами от тези възмутителни „жертвоприношения” и да напише 50 пъти – аз съм убиец на риби и прасета.

Накрая на някой ще му писне и ще поведе протест срещу терора на глупостта. Това е най-сериозният перманентен терор в 21 век. И никак не я подценявайте – почти всичкото зло в света идва от нея – глупостта, във всичките ѝ форми – неразбиране, невежество, късогледство, егоизъм, и т.н.

„Милите невинни агънца имат права като нас, а вие, които ги ядете, сте жестоки и лоши”, хлип. Така погледнато, тези хора сякаш плачат за себе си, за собствената си непълноценност. Приличат на хора, които са уязвени, социално неприети, които търсят утеха в невинните животинки, понеже те не искат нищо от тях и не могат да ги наранят – котенца, агънца, пиленца. Не говоря за веганите, а за веганите протестъри, афиширащи „хуманност” и вменяващи вина. Дали това, че не ядеш агнета, те прави по-добър? И не бяха ли това биологични закони?

Доколкото знаем, в природната йерархия е така – всяко по-голямо животно изяжда по-малкото – нарича се хранителна верига. А човекът като неин венец може да управлява това, дадена му е власт да го прави. Уви, той не прави това разумно почти в никоя сфера, затова прогресът не е равнозначен на еволюция. Масово се наблюдава дееволюция. Хората като жертви.

Това повдига въпроса за „жертвоприношенията” на демокрацията спрямо населението. Например това, че близо 1 млн. пенсионери живеят в мизерия и умират от бедност, лишения и невъзможност да се лекуват? А именно те са изградили държавата в по-голямата ѝ част, каквато я ползваме днес, в един друг период. А работещите бедни, които работят като бели роби и живеят на кредит? Да не изброявам всички групи, критични сектори и проблеми. Че по-важни от това са предколедните прасета и великденски агънца. Защо ли не мога да изпитам състрадание, или да подкрепя подобна „хуманна” кауза. Като се загрижат за страдащите хора, може и да получат някаква обществена подкрепа. Дотогава са само едни кухи правозащитници, фанатици, или просто хора с лични драми. Не веганите, а тероризиращите обществото с веганство.

Чудя се, ако спрем да ядем клетите прасета, те какво ще правят? Ще щъкат волно из поля и ниви и ще изяждат труда на хората, реколтата? Или ще красят гората, ще пречистват въздуха, каква точно ще е тяхната полза? Защото освен да взимаш, трябва и да даваш на тоя живот, иначе няма баланс. Ало, корабът майка, приберете си ги – не прасетата, защитниците им. А какъв ще е смисълът от живота на една овца, която ще умре от старост и после ще гние и пръска зараза в земята. Иначе ще даде 2-3 одеяла, 3 пуловера и 5 шала с вълната си. Ще нахрани 5 семейства, ще даде протеин на децата да растат здрави. И през целия си живот ще радва с овче мляко и чудесно сирене. И няма да е живяла напразно, нито ще е вредила, както много двукраки. Един достоен живот, с полза за другите. Колко от стопаните ѝ могат да кажат това за себе си?

Пък и никой не е прекъснал напъните ѝ да създаде „Лебедово езеро”, „Братя Карамазови” или „Теория на относителността”, с което да е полезна на света. Но създателите на това са имали нужда от одеяло, от протеин… от чорапи. Боси ли да ходят? Всичко това им е дала тя – нейно величество Овцата. Тя е горда и важна брънка в колелото на живота. Как да я извадиш? Да отнемеш ролята ѝ да бъде полезна? Освен това овцата биологично така е създадена, че ако не бъде стопанисвана (доена, стригана), тя може да заболее. Така че и овцата има нужда от човека, както той от нея. Това не е статия за протестиращите вегани – да ме извинят, но са твърде безлични, за да се занимава някой с тяхТова е статия за глупостта и лицемерието, за двойните стандарти и псевдохуманността.

И защо като плачат за агнето, не плачат за заека, изяждан от вълка, за сърната, изяждана от лъва? За катеричката от сокола? Ама ревете бе, не може съчувствието да е избирателно.Този лош Кумчо Вълчо, който яде агнета и зайчета! Нацапайте се с кръв като мръвка и идете в гората, протестирайте пред Вълчо, пред лъвовете и хиените, всеки може на „Витошка”. Там освен да притеснят някой възрастен, да травмират малки деца или да провокират раздразнение у минаващите, не виждам какво може да постигнат. Подкрепа и разбиране, едва ли.

И докато тези са сравнително безобидни, правозащитниците могат да са доста агресивни. Те се бият за „правата” на животните, но не показват никаква загриженост към правата на хората в неравностойните групи – бедни, бездомни, пенсионери, сираци, експлоатирани, болни без лечение и т.н. Акция за тях няма да направят, сълза няма да проронят. В защита на животните в спор с лекота обиждат и хапят озъбено противниците си или просто несъгласните с тях. Забравяйки, че преди всичко са хора. Това е морален канибализъм, а той е по-лошо от това, което сами критикуват. Да обичаш животните, а да презираш хората е форма на патология.

Освен това някой кара ли насила някого да яде месо? Не. А тогава те защо назидават и изискват от другите да не ядат? Кое им дава право на ментор над чуждия избор? Тук не говорим за насилие над животни, което е осъдително и е нормално да се реагира, независимо какъв си – веган или месояден. Тук говорим за стопанската употреба на фермерски тип животни в хранителната верига. Което хората правят от памтивека. Еволюцията ли ще оспорваме?

Нормалните вегетарианци и вегани – тия дето не ядат месо поради култура на хранене или мотивация за здравословен живот, не съдят ядящите месо. Защото уважават чуждия избор и разбират природните закони. Дори сред въздържащите се от месо по хуманни причини, ако има разум, не съдят чуждия избор, защото където има високо съзнание, там има и толерантност към хората. А където няма, се превръща в терор – над здравия разум. Но сравнението с овчия ум не би било уместно. Някои от т.нар. правозащитници не са безобидни като овцете, по-скоро са хищници. Овце стръвници с блеснал поглед. 13-ата зодия на тая територия.

Хищници сме и се изяждаме един друг. Това се преодолява не с неядене на месо, а с толерантност, а тя тръгва от любовта. Любов не достига в тоя свят, не друго. Затова сме на първо място по смъртност от болестите на нервите – инфаркт, рак, инсулт – защото се ядем един друг, и чак тогава заради стандарта на живот. Но агнетата са по-важни.

Протестиращите дори се позовават на Библията: „В най-основната книга са записани 10 заповеди, една от които е ясна и категорична: „Не убивай! Не е записано не убивай само хора, пише ясно и категорично – Не убивай! Затова искаме незабавно църквата да излезе с ясна позиция, че убийствата на животни влизат в тази заповед”. А дали църквата е виновна? Ето, сега са духовни и религиозни празници – колко ще посетят църква, а колцина постят, тоест веганстват не от любов към агнето, а към Агнеца, който себе си принесе в жертва? Как ще прекараме духовните празници – пътувайки истерично към удоволствия – дрога за духа, който няма вътрешно захранване, преяждащи и препиващи, или като си чешем егото и си ги мерим – трапезите, яйцата, козунаците в социални мрежи и други затвори на души? Да, човещинка е, форма на общуване, но колцина ще обърнат и поглед навътре, или нагоре, към църквата? Без значение вярващи или не.

И като ще цитираме вечната книга, нека не сме невежи и глупави. Заповедта „Не убивай!” не важи само за физическия акт. Не го пише там, мое тълкувание е. Не убивай радостта на човека, не убивай щастието му, не убивай бъдещето му, не убивай здравето му, не убивай духа му, не убивай надеждата и доверието му, не убивай отношенията му с другите, за което има стотици начини и действия, проявявани от мнозина всеки ден.Не убивай перспективите му, не убивай развитието му, не убивай доброто му име, достойнството, с мръсните си дела, думи, клевети, инсинуации и прочее. Да, всичко това е форма на убийство. И това дали ще заколиш, или няма да заколиш агне за Великден няма никакво значение.

Нормалните вегани и вегетарианци не парадират, не изтъкват това като превъзходство и не държат сметка на околните за личния им избор. И аз не ям месо, но не съм крайна в избора си, не съдя ядящите, даже им го приготвям. И не се считам по-добра от тях заради неяденето си, щото казано е – не това, което влиза в устата те омърсява (духовно), а това дето излиза от нея. Твърдението дума дупка не прави е силно преувеличено – с думи се разрушават съдби, авторитети, градени с години, отношения, нерви, здраве. И да, това е духовно убийство. А ти убиваш ли, лицемерецо?

 Светлана Велева

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение на редакцията на a-specto

 

Loading...

Последни от България

Отиди Горе